Prowadzenie restauracji - jak zwiększyć zyski bez podnoszenia kosztów?

Prowadzenie restauracji – jak zwiększyć zyski bez podnoszenia kosztów?

Jeśli prowadzisz restaurację i Twoim problemem nie jest mała ilość gości, a rentowność samej restauracji, warto zastanowić się jak zwiększyć zyski bez podnoszenia kosztów oraz straty klienteli. Głównym punktem, wokół którego obraca się życie restauracji są dwa miejsca – kuchnia i sala restauracyjna. Co poprawić, aby restauracja stała się kurą znoszącą złote jaja?

Kelnerzy mają moc

Wchodząc do restauracji, nasi goście zazwyczaj nie są zdecydowani na to, co chcą zjeść i wypić. Tutaj w sukurs przychodzą osoby, które obsługują bezpośrednio głodnych i spragnionych naszych specjałów gości – kelnerzy. O ile kuchnia musi bronić się daniami, o tyle świetnym dodatkiem do dobrej jakości potraw jest też odpowiednie przedstawienie ich, zarówno na talerzu, jak i przez kelnera.

Ciekawym pomysłem jest łączenie konkretnych dań ze sobą oraz z napojami, które podajemy do nich. O czym mowa? Kelner, zachwalając rybę w cieście francuskim, może stanowczo, acz kulturalnie zachęcać do dobrania do tak wykwintnego dania odpowiednio dobrego (i drogiego) wina. Oczywiście, po świetnym obiedzie i kapitalnie dobranym do niego winie, nadchodzi czas na deser. Klient wcale nie musi go chcieć, aczkolwiek siła sugestii obsługujących go osób, może śmiało go nakłonić do zakupu ciasta lub lodów z bitą śmietaną.

Zrewiduj swoje menu

Menu w restauracji to bardzo ważna rzecz. Wszak karta, decyduje o tym, jakiego typu kuchnię serwujemy, jakie dania można zjeść w naszej restauracji i ile za nie zapłacimy. Bardzo częstym, ogromnym błędem jest tworzenie menu restauracyjnego, przypominające książkę telefoniczną – duży wybór potraw zazwyczaj wiąże się z dużą ilością składników potrzebnych do ich zrobienia, a w przypadku braku powodzenia niektórych potraw – straty w żywności.

Mała, wyspecjalizowana karta sprzyja również oszczędnościom – łatwiej będzie nam znaleźć dostawcę dobrych, zwykłych pomidorów, które kupimy w rozsądnej cenie. Nieco trudniej będzie nam znaleźć pomidory cherry w podobnym stosunku jakości do ceny. Mała karta dań ma też jeszcze jeden, bardzo duży plus – jeśli konkretne danie przypadnie komuś szczególnie do gustu, wtedy będzie je zachwalał wśród znajomych i przyjaciół, a to niesie ze sobą wymierne korzyści widoczne we wzroście sprzedanych potraw i odwiedzających restaurację gości.

Rozejrzyj się w otoczeniu

Ważną kwestią w funkcjonowaniu restauracji jest odpowiedni dobór dostawcy produktów – jasną rzeczą jest to, że w Biedronce czy Tesco nie otrzymamy tak dobrych jakościowo warzyw czy owoców jak bezpośrednio od wytwórcy. Zawiązanie umowy z okolicznymi dostawcami może przynieść kolejny efekt w postaci zaoszczędzonych pieniędzy – wszak rolnik taniej sprzeda nam warzywa, jeżeli kupimy je od niego – omijamy niepotrzebnych pośredników, którzy również pobierają swoje marże. Takie produkty nierzadko są również lepsze jakościowo, niż te ściągane z hurtowni typu Macro.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *